Tesco wycofuje się z Polski

Coraz więcej firm wycofuje się z polskiego rynku – na tej coraz dłuższej liście znalazło się niedawno również Tesco. Biznes przejmuje inna sieć – Netto.

To kolejny duży gracz na rynku globalnym, który wycofuje się z Polski – Tesco sprzedaje cały polski biznes – sklepy, siedzibę i centra dystrybucji. Nabywcą jest Salling Group, właściciel sieci sklepów Netto. Salling Group kupuje od Tesco aż 301 sklepów. Firma ma obecnie ponad 383 sklepów Netto i trzy magazyny dystrybucyjne. Po tej transakcji firma będzie blisko pozycji dyskontowego wicelidera w Polsce – liderem jest Biedronka.

Poprawa wyników w Europie Środkowej sprawiła, że Tesco postanowiło skupić swoje działania w państwach o lepszym potencjale – marże i wyniki finansowe są tam dla firmy lepsze i rokujące na przyszłość. Tesco uznało, że silniejszą pozycję i lepsze szanse na rozwój ma w innych krajach Europy Środkowej – w Czechach, Słowacji oraz na Węgrzech.

Warto przypomnieć, że brytyjska grupa supermarketów Tesco wycofała się też z innych rynków, m.in. w Tajlandii – mimo że dawniej miała światowe ambicje, teraz koncentruje się na wybranych rynkach. Transakcja zostanie zrealizowana w bieżącym roku finansowym, a wpływy ze sprzedaży będą przeznaczone na dalsze cele korporacyjne.

Ewelina

fot. ElasticComputeFarm / Pixabay