trendy e-commerce 2023

E-commerce. Trendy na 2023 rok

Eksperci przewidują, że rynek logistyczny szybko będzie się rozwijał. Jak wskazują ich prognozy, jego globalny wzrost ma wynieść 4,7% rocznie do 2024 roku. Jakie są aktualne trendy na 2023 rok i najbliższą przyszłość?  

Eksplozja w e-commerce

Eksplozja w e-commerce miała miejsce w trakcie fali pandemii. Wtedy rynek zalała fala biznesów online. Przeglądając podsumowanie 2022 roku, wyraźnie widać rozwój tej branży. Jednak 2022 i 2023 to także niepokoje związane z kryzysem energetycznym i sytuacją polityczną, wojna w Ukrainie i wysoka inflacja, co odbiło się na każdym biznesie. 

Perspektywy dla rynku logistycznego są optymistyczne, ale sektor będzie musiał zmierzyć się z wieloma nowymi wyzwaniami. Konieczne jest m.in. włączenie większej liczby nowych rozwiązań i technologii (m.in. sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, Internet rzeczy) do codziennych procesów, by zoptymalizować łańcuch dostaw. 

Sytuacja się normuje 

Zaczęliśmy myśleć o wydawanych pieniądzach. Spadek popytu odczuły branże związane z artykułami, które nie są pierwszej potrzeby – jak elektronika czy home decor. Poza tym 2022 rok to czas, w którym królowały płatności odroczone. W 2023 celem jest większe ułatwienie procesu zakupowego. Uproszczony fulfillment i szybkie dostawy staną się standardem.

Mobile commerce. To obszar handlu internetowego, czyli zamawianie z poziomu urządzeń mobilnych. Ten trend zmienił wiele branż, nasze nawyki – dzisiaj jest to popularny sposób, w jaki ludzie robią zakupy. Udział sprzedaży mobilnej w sprzedaży e-commerce wzrósł z 52,4% do imponującego 72,8% w latach 2016-2022. Mobile commerce utrzymuje szybkie tempo wzrostu.

Marketplace boom. Bedzie zyskiwał na popularności. Według Forbesa sprzedaż̇ na marketplacach do 2024 roku przekroczy 3,5 biliona dolarów.

Social e-commerce. Rozwija się także sprzedaż z poziomu mediów społecznościowych – jak m.in. Instagram. Światowy social e-commerce będzie rósł 3 razy szybciej niż tradycyjny. Wzrost będzie generowany głównie przez konsumentów pokolenia milenijnego, którzy będą̨ odpowiadać́ za 62% światowych wydatków na handel społecznościowy do 2025 roku.

Multi – channel marketing. Dostępność́ produktów wszędzie, gdzie klienci lubią robić́ zakupy, zwiększa szansę na wyższą sprzedaż. Buduje też zaufanie i wizerunek marki, pomaga w utrzymaniu jej stałej widoczności.

Kar / HutchRock / pixabay