X
Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz personalizacji ustawień serwisu.
Jeżeli nie blokujesz w przeglądarce tych plików, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisywanie w pamięci urządzenia. W przeglądarce istnieje możliwość   Korzystanie z serwisu bez blokowania plików cookies oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
O plikach cookies na stronie Izby Skarbowej w Warszawie.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu


Godło RP Administracja Podatkowa
Trzeci Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście
  Załatwianie spraw Mapa serwisu Kontakt

 
 
892660 (od 15.02.2007 r.)
 
Baner promujący Portal Podatkowy
Baner - Pożyczki, sprawdź zanim podpiszesz
Zmiana przepisów konsumenckich
Oświadczenie
2014-11-21
W nawiązaniu do artykułu zamieszczonego w Gazecie Stołecznej z dnia 21.11.2014r. pt: "Skarbówka łowi w Śródmieściu" informujemy, że niewydanie dokumentu z kasy rejestrującej, jest czynem zabronionym przepisami prawa. Dokumentem tym jest paragon fiskalny wydrukowany przez kasę. Przez niewydanie paragonu należy rozumieć sytuację, która polega na nieoddaniu, nieprzekazaniu wydrukowanego w kasie paragonu do dyspozycji nabywcy danego świadczenia. Dotyczy to sytuacji, gdzie paragon zostaje wydrukowany lecz nie jest "oderwany" celem przekazania nabywcy. Nabywca nie jest zobligowany do zatrzymania paragonu, ale sprzedawca ma obowiązek mu go udostępnić. Przeważnie ma to miejsce z chwilą wydawania reszty lub towaru. Strona podmiotowa tego czynu polega na tym, że sprawca zdaje sobie sprawę z tego, iż miał obowiązek wydania dokumentu, lecz tego nie uczynił, np. zostawiając nieoderwany paragon w kasie fiskalnej. Cały artykuł znajduje się w zakładce "więcej". więcej >>
Kampania medialna: Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz
2014-11-19
Rozpoczynamy kolejną część akcji społecznej "Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz". Celem akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na ryzyko związane z zawieraniem umów "szybkich i łatwych pożyczek", których rzeczywista roczna stopa oprocentowania może przekraczać tysiące procent. Nierozważne podpisanie takiej umowy może prowadzić do utraty dorobku całego życia i rodzinnych dramatów. więcej >>
Komunikat w zakresie obsługi kasowo-bankowej
2014-11-14
Od dnia 3 listopada 2014r. w siedzibie tutejszego Urzędu została zlikwidowana kasa. Świadczenia obsługi kasowo-bankowej na rzecz tutejszego Urzędu prowadzi Bank Spółdzielczy w Białej Rawskiej. Miejscem świadczenia przez Bank tej obsługi, jest siedziba Urzędu Skarbowego w Warszawie przy ul. Wiliama Lindleya 14.Obsługa kasowo-bankowa w zakresie przyjmowania wpłat gotówkowych i realizacji wypłat gotówkowych prowadzona jest w następujących godzinach:- poniedziałek godz. od 8:00 do 17:30,- wtorek- piątek w godz. od 8:00 do 15:30. W związku z tym wpłaty będą przyjmowane w Banku na podstawie wypełnianych przelewów.
Oświadczenie
2014-09-23
W związku z opublikowaną w dniu 22 września 2014 r. informacją na portalu Gazeta.pl pt. "Wylewanie Ciechana. Skarbówka dzwoni do Tochmana i straszy: Przyjdziemy zaprotokołować" - Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście informuje, że żaden z pracowników tutejszego Urzędu nie dzwonił do Pana Wojciecha Tochmana. Powyższe stwierdzono po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego. Zatem przekazane w tym zakresie informacje są nieprawdziwe. Nadmienić jednocześnie należy, że podmioty, o których mowa w artykule nie mogłyby być kontrolowane przez tutejszy Urząd z uwagi na inną właściwość miejscową. W związku z faktem, iż zachodzi podejrzenie podszywania się osób trzecich pod pracowników Urzędu zostanie złożone zawiadomienie do organów ścigania.
Uroczyste odsłonięcie tablicy pamiątkowej
2014-07-28
W dniu 24 lipca 2014 roku z inicjatywy Pana Jacka Kapicy, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Finansów przed siedzibą Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście przy ul. Lindleya 14 w Warszawie odbyła się uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej poświęconej skarbowcom poległym w walce z najeźdźcami w latach 1939-1945 oraz upamiętniającej bohaterską postawę pracowników Urzędu Skarbowego - Wacława Drojanowskiego, Wandy Orlicz-Dreszer, Natalii Jarczewskiej, Józefa Falandysza oraz Ignacego Zenko, którzy uratowali skarb narodowy zdeponowany w gmachu Urzędu w1939 roku. Więcej informacji oraz zdjęcia z uroczystości w zakładce "więcej" więcej >>
Komunikat Ministerstwa Finansów
2014-07-09
W związku z sygnałami dotyczącymi wysyłania pism przez firmy działające na rynku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, w których powoływany jest rejestr prowadzony przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych (Centralny Rejestr Podmiotów - Krajowa Ewidencja Podatników CRP KEP) oraz wskazane jest żądanie uiszczenia opłaty za rejestrację, Ministerstwo Finansów informuje, że nie pobiera opłaty za rejestrację podmiotów w CRP KEP. więcej >>
Spotkanie w Ministerstwie Finansów
2014-07-01
Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście informuje, iż w dniu 25 czerwca 2014 r. w gmachu Ministerstwa Finansów odbyło się spotkanie z udziałem Sekretarza Stanu Pani Izabeli Leszczyna a także Dyrektora Biura Ministra Pana Sławomira Żałobki podsumowujące piknik zorganizowany z okazji Dnia Dziecka w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Dla pracowników tutejszego Urzędu jako wyraz uznania za entuzjazm, kreatywność i szczególne zaangażowanie w organizację resortowego stoiska wręczone zostały pamiątkowe dyplomy podpisane przez Ministra Finansów Pana Mateusza Szczurka.
Podatniku - masz wątpliwości podatkowe Wejdź na stronę www.szybkipit.pl
2014-01-21
Ministerstwo Finansów uruchomiło specjalną stronę internetową www.szybkipit.pl, która pomaga w rozliczeniu podatku dochodowego od osób fizycznych. Więcej informacji można uzyskać przechodząc na zakładkę "więcej" więcej >>
Zmiany wprowadzone ustawą z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U . poz. 1027)
2013-12-30
Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście informuje, że w załączeniu (więcej ) dostępne są informacje nt. zmian wprowadzonych ustawą z dnia 26 lipca 2013 roku o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1027). więcej >>
Uwaga na fałszywe e-maile z logiem Administracji Podatkowej
2013-09-09
Ministerstwo Finansów oraz urzędy skarbowe nie są autorami napływających na skrzynki e-mail podatników informacji o zwrocie podatku dochodowego za ubiegły rok oraz konieczności wypełnienia załączonego formularza i nie korzystają z takiej formy informowania podatnika o zwrocie nadpłaty. Forma informacji wskazuje, że została ona sporządzona przez osobę niewładającą poprawnie językiem polskim i ma na celu wyłudzenie od adresatów e-maili ich danych poprzez próbę przekierowania użytkownika internetu do podrobionej strony WWW. Na stronie www.mf.gov.pl znajduje się zdjęcie przykładowego fałszywego e-maila.
Tłumacz języka migowego
2013-08-26
Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście informuje, że przy ul. Lindleya 14, pok. 403 (IV piętro) dostępny jest dla osób głuchoniemych tłumacz języka migowego on-line.
Trzeci Urząd Skarbowy Warszawa Śródmieście jednym z laureatów XI edycji "Urząd Przyjazny Przedsiębiorcy"
2013-07-01
Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście informuje, że w dn. 31.06.2013r. zakończono XI edycję konkursu "Urząd Przyjazny Przedsiębiorcy" organizowanego przez Business Centre Club przy współudziale Ministerstwa Finansów. Uprzejmie informujemy, że Trzeci Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście został laureatem tej edycji konkursu. Celem konkursu, jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta oraz tworzenie między administracją skarbową a przedsiębiorcą relacji charakteryzujących się wzajemną życzliwością i profesjonalizmem. W  tegorocznej edycji tytuł Urzędu Skarbowego Przyjaznego Przedsiębiorcy otrzymało 71 urzędów, wskazanych przez przedsiębiorców. W województwie mazowieckim: 13. Wyróżnione urzędy skarbowe otrzymują tytuł Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy 2013. Prawo używania tytułu przysługuje przez 1 rok, tj. do czasu rozstrzygnięcia następnej edycji konkursu. więcej >>
Komunikat - e-Deklaracje
2013-03-19
Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście informuje, że osoby zainteresowane złożeniem zeznania podatkowego drogą elektroniczną mogą skorzystać z możliwości przesłania zeznania za pośrednictwem systemu e-Deklaracje. Stanowisko do przesłania zeznania podatkowego mieści się w siedzibie Urzędu przy ul. Lindleya 14 w Sali Obsługi Klienta IV piętro pok.403. W razie konieczności pracownik Urzędu służy pomocą w wypełnieniu i przesłaniu zeznania PIT drogą elektroniczną. Zachęcamy do skorzystania z tej formy rozliczenia podatkowego.
PIT w formie elektronicznej
2013-01-14
Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście zachęca do korzystania z możliwości składania zeznań podatkowych PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39, PI-16A, PIT-19A wraz z załącznikami za pośrednictwem internetu bez konieczności użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Darmowa aplikacja dostępna jest na stronie e-Deklaracje na www.finanse.mf.gov.pl. Więcej informacji nt. składania rozliczeń podatkowych można uzyskać wczytując "więcej". więcej >>
Punkt informacyjny "Weź paragon" 17.08.2012r.
2012-08-14
Przez całe wakacje trwa akcja "Weź paragon". W trakcie akcji pracownicy Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście zachęcają klientów do każdorazowego brania paragonu, wskazując na korzyści płynące z faktu jego posiadania. W piątek 17 sierpnia 2012r. w siedzibie Urzędu Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy, ul. Nowogrodzka 43 utworzony zostanie specjalny punkt informacyjny. W godz. 11:00-13:00 pracownicy będą udzielać wyjaśnień i odpowiadać na Państwa pytania dotyczące paragonów, stosowania kas fiskalnych i procedur postępowań mandatowych prowadzonych w wyniku ujawnienia sprzedaży z pominięciem kasy. Zapraszamy
Punkt informacyjny "Weź paragon"
2012-08-01
Przez całe wakacje trwa akcja "Weź paragon", właśnie osiągnęła swój półmetek. W trakcie akcji pracownicy Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie, Izby Skarbowej w Warszawie oraz urzędów skarbowych z terenu Mazowsza zachęcają klientów do każdorazowego brania paragonu, wskazując na korzyści płynące z faktu jego posiadania. W czwartek 2 sierpnia przed siedzibą Pierwszego i Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście przy ul.Lindleya 14 utworzony zostanie specjalny punkt informacyjny. W godz. 11:00-13:30 będziemy udzielać wyjaśnień i odpowiadać na Państwa pytania dotyczące paragonów, stosowania kas fiskalnych i procedur postępowań mandatowych prowadzonych w wyniku ujawnienia sprzedaży z pominięciem kasy. Zaplanowaliśmy kącik plastyczny dla dzieci. Będziemy rozdawać gadżety z promującą kampanię grafiką znanego rysownika Andrzeja Mleczki. Zapraszamy
DRUKI DO POBRANIA
2012-02-15
więcej >>
Strony www
2012-02-09
Ministerstwo Finansów: www.mf.gov.pl, www.finanse.mf.gov.pl, Izba Skarbowa w Warszawie: www.is.waw.pl Krajowa Informacja Podatkowa: www.kip.gov.pl eDeklaracje: www.e-deklaracje.gov.pl Krajowa Informacja Podatkowa, z tel. stacjonarnego: 0 801 055 055, z tel. komórkowego: 22/ 330 0330.
Zasady służby cywilnej oraz zasady etyki korpusu służby cywilnej.
2012-02-09
W celu zapewnienia zawodowego, rzetelnego, bezstronnego i politycznie neutralnego wykonywania zadań państwa, w urzędach administracji rządowej działa korpus służby cywilnej. Art. 153 ust.1 Konstytucji RP. Wykonując art.15 ust.10 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o służbie cywilnej Prezes Rady Ministrów okreslił wytyczne w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz zasady etyki korpusu służby cywilnej. ZASADY SŁUŻBY CYWILNEJ:-zasada legalizmu, praworzadności i pogłębiania zaufania obywateli do organów administracji publicznej,-ochrony praw człowieka i obywatela,-bezinteresowności,-jawności i przejrzystości,- dochowania tajemnicy ustawowo chronionej,- profesjonalizmu,- odpowiedzialności za działanie lub zaniechanie działań,-racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi,-otwartości i konkurencyjności naboru. ZASADY ETYKI KORPUSU SŁUŻBY CYWILNEJ:-zasada godnego zachowania,-służby publicznej,-lojalności,-neutralności politycznej,-bezstronności,-rzetelności.
Informacja dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.
2012-01-16
Od dnia 1.01.2012 r. NIE OBOWIĄZUJE NIP dla podatników będących osobami fizycznymi objętymi rejestrem PESEL nieprowadzących działalnosci gospodarczej lub niebędących zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług. Oznacza to, że podatnicy spełniający ww kryteria NIE DOKONUJĄ zgłoszenia identyfikacyjnego (w sprawie nadania NIP). Identyfikatorem podatkowym, którym ww. podatnicy są obowiązani posługiwać się jest NUMER PESEL. Podstawa prawna: art.3 ust.1, art.5 ust.2a ustawy z dnia 29.07.2011 r. o zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2011, nr 171, poz. 1016).
VIII Ranking Dziennika Gazety Prawnej
2011-12-21
Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście z ogromną satysfakcją informuje, iż Trzeci Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście został laureatem VIII Rankingu Dziennika Gazety Prawnej pod patronatem Ministra Finansów. Urząd zajął drugie miejsce w kategorii "Najbardziej skuteczny duży urząd skarbowy". Pragnę podziękować wszystkim, którzy docenili jakość pracy Urzędu oraz jego udział w tworzeniu nowoczesnej administracji skarbowej.
NIP-5/W
2011-10-05
Z dniem 1 września 2011 r. nie stosuje się już Wniosku o potwierdzenie nadania numeru identyfikacji podatkowej (NIP-5). Stosownie do art. 13 ust. 3 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2004 r. Nr 269, poz. 2681, ze zm.) Naczelnik Urzędu Skarbowego wydaje: 1) zaświadczenie o nadaniu NIP podmiotowi, który się nim posługuje, na wniosek tego podmiotu, 2) informację o nadanym NIP podmiotowi, na wniosek osoby trzeciej zawierajacy dane podmiotu, o którego NIP wystąpiono. Aktualny wzór wniosku/informacji o nadanym numerze identyfikacji podatkowej NIP-5/W można pobrać w siedzibie Urzędu lub ze strony internetowej Ministerstwa Finansów (www.finanse.mf.gov.pl). Wniosek NIP-5/W podlega opłacie skarbowej w wysokości 21,00 zł zgodnie z ustawą z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225, poz. 1635, ze zm.).
NOWOŚCI NIP
2011-10-05
Z dniem 1.01.2012r. znosi się numer identyfikacji podatkowej nadany osobom fizycznym objętym rejestrem PESEL, nieprowadzącym działalności gospodarczej lub niebędącym zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług(art. 67 ustawy z dn.29.07.2011 o zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników oraz niektórych innych ustaw). NIP nadany na podstawie dotychczasowych przepisów, os. fizycznym nieprowadzącym dział. gospodarczej, pozostaje przy właścicielu i będzie on w tzw."uśpieniu". Jeżeli osoba, której nadano już NIP zarejestruje się jako przedsiębiorca, lub jako podatnik VAT, wówczas uaktywni swój stary NIP, który zastąpi w kontaktach z urzędem skarbowym PESEL.
IX EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU BUSINESS CENTRE CLUB I MINISTERSTWA FINANSÓW "URZĄD SKARBOWY PRZYJAZNY PRZEDSIĘBIORCY"
2011-05-02
Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście informuje, iż ruszyła kolejna edycja ogólnopolskiego konkursu organizowanego przez Business Centre Club przy współpracy z Ministerstwem Finansów "Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy". Podstawowym celem konkursu jest tworzenie przyjaznej atmosfery między urzędem skarbowym a przedsiębiorcą, w tym m. in.: zachęcenie przedsiębiorców do rzetelengo i terminowego rozliczania się z podatków oraz upowszechnianie i promocja wysokich standardów obsługi klienta, osiągniętych przez urzędy skarbowe. Zwycięzcy konkursu otrzymują prestiżowy tytuł "Urzędu Skarbowego Przyjaznego Przedsiębiorcy", który jest wyróżnieniem od przedsiębiorców dla urzędu i jego pracowników. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z materiałami konkursowymi i wypełnienia ankiety. więcej >>
Informacja dot. e-deklaracji
2011-01-25
Ministerstwo Finansów uprzejmie przypomina, że w przypadku składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez pełnomocnika, koniecznym jest złożenie do urzędu skarbowego w formie papierowej formularza UPL przed przystapieniem do składania w formie elektronicznej wszystkich deklaracji, w tym informacji PIT-11. Uwaga: Powyższy komunikat nie dotyczy podatników, którzy wcześniej złożyli już takie pełnomocnictwo (UPL) i nie zostało ono odwołane na formularzu OPL. Więcej informacji na stronie e-deklaracje.gov.pl.
Zmiany organizacyjne w Trzecim Urzędzie Skarbowym Warszawa-Śródmieście
2011-01-05
Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście informuje, że od 01.01.2011 roku, zmianie uległa bezpośrednia obsługa podatnika. Podatnicy są obsługiwani w pok. 403 (IV piętro), zaświadczenia są wydawane w pok. 402 (IV piętro).
Karty informacyjne dla podatników
2010-08-10
Naczelnik tutejszego Urzędu informuje, że w zakładce "Inne" - "Druki do pobrania" zostały zamieszczone Karty informacyjne dla podatników dotyczące obszarów ryzyka zewnętrznego.
1% na rzecz Organizacji Pożytku Publicznego
2010-02-24
PODATNIKU - w jednym zeznaniu podatkowym (odpowiednio w jego korekcie) możesz wskazać tylko jedną Organizację Pożytku Publicznego. Jeżeli składasz więcej zeznań, w każdym z nich możesz wskazać inną Organizację Pożytku Publicznego. więcej >>
uwierzytelnianie pełnomocnictw - zmiany
2010-02-16
Zmiany w zakresie uwierzytelniania pełnomocnictw więcej >>
Opłata Skarbowa
2010-01-26
Nr rachunku bankowego dla opłaty za zaświdczenie lub pełnomocnictwo więcej >>
Rachunki bankowe Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście
2010-01-22
Numery rachunków bankowych Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście więcej >>
Więcej informacji w dziale:  INFORMACJE URZĘDU

Baner promujący akcję Nie bądź jeleń, weź paragon


Baner - Z naszych podatków dla nas



Copyright © 2007 Izba Skarbowa w Warszawie. All rights reserved.